Vino la SIAA 2019, află tot ce te interesează despre MÂNCAREA TA

Nevoia de informații a consumatorilor este din ce în ce mai mare, iar acest aspect nu a fost omis de către agenția infoGROUP, care va organiza în perioada 9-13 octombrie, la Piața Obor din București, Salonul Industriei AgroAlimentare din România.

 

O dovadă în acest sens este și cuprinderea în program a prezentărilor companiilor expozante, în cadrul cărora vor oferi consumatorilor toate informațiile despre produsele expuse, a simpozioanelor și seminariilor educative la care vor participa specialiști de excepție ai asociațiilor profesionale, ai companiilor, nutriționiști, precum și reprezentanți ai ANSVSA și ANPC.

 

Programul acestor manifesătări conexe va fi anunțat în perioada următoare, iar agenția infoGROUP invită companiile din Industria Alimentară să contracteze spații de prezentare în cadrul programului zilnic al SIAA 2019.

 

Nu va fi omis niciun domeniu, fie că vorbim de alimente de origine animală, fie de vegetale, panificație, băuturi etc. Iar, dacă ne-am referit la vegetale, vă oferim ultimele date statistice furnizate de Nielsen, referitoare la consumul de legume fresh și salatele ”ready to eat”.

 

Vânzările de legume proaspete în hypermarketuri și supermarketuri au avut anul trecut o dinamică pozitivă, cu o creștere în volum de 9%, respectiv 18,9% în valoare față de 2017, arată datele Nielsen. De asemenea, cele două canale de vânzare au ajuns la o pondere cumulată de 42% din punctul de vedere al volumelor și 39% valoric, la nivelul categoriei.

 

Dacă luăm în calcul evoluția defalcată în retailul modern, putem observa că legumele au înregistrat un avans ușor mai mare în cazul supermarketurilor pe fondul trendului de convenience – 9% creștere volumică și 22,2% creștere valorică, în comparație cu 2017.

 

Analizând în detaliu categoria legumelor vom afla că dinamica pozitivă înregistrată anul trecut a fost susținută în mare parte de subcategoria legumelor ambalate care, în ciuda ponderii încă reduse în vânzările hypermarketurilor și supermarketurilor (3% valoric și 1% volumic), a afișat o majorare semnificativă, de 31,7% în volum și 31,6% în valoare. În continuare, legumele vrac dețin supremația în ceea ce privește importanța la nivelul vânzărilor din cele două canale de retail modern. În schimb, evoluția acestei subcategorii, comparativ cu cea a legumelor ambalate este net inferioară (un plus de doar 8,7% din punctul de vedere al volumelor și 18,6% avans valoric) în intervalul analizat, mai arată datele Nielsen.

 

Potențial de creștere există cu siguranță, fapt relevat și de datele Eurostat, potrivit cărora în anul 2017 au existat cinci state membre ale Uniunii Europene în care proporția celor care consumau zilnic legume proaspete era sub 50%: Ungaria 30%, România 41%, Letonia 44%, Lituania și Bulgaria 45%.